10 tips om meer fruit te eten

Mijn dagelijkse fruitinname beperkte zich tot een appel zo ongeveer om 4 uur ’s middags. Ik vond het altijd lastig om 2 tot zelfs 3 stuks fruit per dag te eten. Als ik een banaan meenam naar een seminar, dan ging deze meestal weer terug mee naar huis. Fruit is gezond en bevat weinig calorieën. Om jezelf aan te leren om dagelijks meer fruit te eten, heb ik onderstaand 10 tips voor je:

  1. Eet fruit bij je ontbijt. Je kunt fruit door je yoghurt of muesli doen of bv een mandarijntje eten na je boterham.
  2. Heb je ’s ochtends maar heel weinig tijd en moet je in de auto stappen, een banaan kan altijd. Weinig geknoei en kan zelfs gegeten worden tijdens het lopen.
  3. Fruit is een prima tussendoortje. Thuis of op het werk: waarom een koekje bij de koffie? Neem een appel, wat druiven of wat je maar lekker vindt.
  4. Als je fruit in het zicht hebt, dan denk je er ook gemakkelijker aan: zet fruit op tafel in een mooie fruitschaal. Ook kinderen vinden het dan gemakkelijker om fruit te eten dan een suikerrijk snoepje.
  5. Fruit kan ook goed bij het avondeten. Aardbeien of appel door een salade, meloen met rauwe ham als voorgerecht, kip Hawaï met ananas, zijn een paar lekkere voorbeelden.
  6. Gedroogd fruit kan ook heel goed als tussendoortje. Gedroogde dadels en vijgen bevatten ook veel vezels, wat weer een positief effect heeft op je spijsvertering.
  7. Mix fruit door je smoothie. Voeg er ook nog wat verse spinazie door en je vangt twee vliegen in één klap: fruit en groente!
  8. Probeer zoveel mogelijk te variëren. Koop niet van een paar soorten fruit kilo’s, maar kleinere porties. Zo kun je iedere keer iets anders nemen.
  9. Je kunt fruit ook heel goed toevoegen aan gebak als bv bosbessenmuffins, appelpannenkoekjes, bananenbrood.
  10. Heb je na je avondeten nog trek in iets zoets, dan kun je er voor kiezen wat fruit als nagerecht te nemen. Ook als bv aardbeienijs (zelf gemaakt). Klik hier voor een heerlijk recept…..

fruit-plate-1271943_1920

 

Geef een reactie