7 tips als je eetgedrag gemakkelijk te beïnvloeden is.

7 tips als je eetgedrag snel beïnvloedbaar is:

 

1. Ga niet met honger boodschappen doen. Wacht tot na het eten en neem een boodschappenlijstje mee. Koop alleen wat op het lijstje staat.
2. Als je onderweg bent ergens naar toe, spreek dan met jezelf af dat je niets eet. Ga je een wat langere reis maken, neem dan een boterham of salade en een stuk fruit mee. Dat zijn de enige voedingsmiddelen die je mag nemen.
3. Als iemand je iets te eten aanbiedt, wacht dan een paar tellen. Vraag jezelf af of je trek hebt of niet. Je kunt er de eerste paar weken mee oefenen door “nee, dank je” te zeggen, ongeacht of je trek hebt of niet.
4. Eet zo veel mogelijk op een vaste plaats zoals de eettafel of een bedrijfskantine. Kauw rustig en neem pas een  volgende hap als je mond helemaal leeg is.
5. Doe tijdens het eten geen andere dingen. Laat televisie en radio uit, ga niet de krant lezen en leg je mobiele telefoon  apart als je aan het  eten bent. Leg regelmatig je bestek neer terwijl je zit te eten en wacht dan even.
6. Kook geen grote hoeveelheden, maar zoveel als je nodig hebt. Gebruik eventueel een keukenweegschaal om porties af te wegen. Ook voor je lunchpakketje geldt: geen grote hoeveelheid, maar zoveel als je nodig hebt.
7. Als je een feestje hebt, kun je de gastvrouw/-heer van te voren vragen hapjes niet op tafel te zetten, maar af en toe rond te gaan met de schalen. Vraag ook of men je geen eten op wil dringen. (“Ach, doe niet zo ongezellig….”)

emotie eten, afvallen, overgewicht, culemborg

Meer motivatie om te bewegen!

Zoek je motivatie om meer te gaan bewegen?

Lees dan verder over Fundrunner!

Kies je voor een gezonde leefstijl, dan hoort beweging daar ook bij. Vind je het iedere keer weer lastig om gemotiveerd op pad te gaan om je hardlooprondje te doen, dan is misschien de app Fundrunner iets voor jou! Je kunt dan sporten én gelijk je laten sponsoren voor een goed doel. Je hoeft zelf geen sponsors te zoeken, dat heeft Fundrunner voor je gedaan.

HOE WERKT HET

Je kiest eerst je Goede Doel. Je kunt kiezen uit diverse doelen, waaronder Natuurmonumenten, Topsport for Life, Diabetes Fonds, Vluchtelingenwerk Nederland, Alzheimer Nederland, Rode Kruis. Je kiest je sponsor. Daarna ga je je kilometers maken. Je kunt kiezen uit wandelen, hardlopen, fietsen, schaatsen, skeeleren, rolstoelsporten, roeien, zeilen, golfen, hond uitlaten. De kilometers die je gehaald hebt, worden vertaald naar een bepaald bedrag. Je deelt je prestatie op een sociaal netwerk en de donatie is dan voltooid. Succes!

gezonde leefstijl, sport, afvallen, overgewicht, culemborg