Slank in 8 stappen

In één klap je leefstijl veranderen is moeilijk. Ingesleten gewoontes steken elke keer de kop op. Door stap voor stap je slechte gewoontes te veranderen kun je beter én blijvend gewicht verliezen.

Stap 1: snack jezelf slank

Herken je dit: er staat altijd wel wat te snacken klaar: een zak dropjes, een snoeppot waar je lekker uit kunt graaien, een pak koekjes bij de koffie. De tussendoortjes zijn vaak een zwakke plek als je te zwaar bent. Ga eens na hoe vaak je iets tussendoor neemt. Hier is veel winst te behalen!

Stap 2: Begin de dag met een gezond ontbijt

Met een gezond ontbijt krijg je goede voedingsstoffen binnen, wordt je wakker en heb je minder trek in tussendoortjes.

Stap 3: Drink voldoende water

Voldoende drinken is belangrijk, niet alleen bij het afvallen. Je hebt minder snel trek, je raakt je afvalstoffen beter kwijt en je krijgt een betere ontlasting. Drink minstens 1,5 liter water per dag.

Stap 4: Ontspan en beweeg

Je valt niet alleen af door minder en anders te eten: ook lichaamsbeweging zorgt voor een gezonder lichaamsgewicht. Stress en slaaptekort kunnen er juist weer voor zorgen dat je niet afvalt of zelfs aankomt. Plan je beweging én je rustmomenten.

Stap 5: Eet veel groenten

Groenten bevatten nauwelijks calorieën, bevatten veel vezels, vitaminen en mineralen. Eet dus meer groenten. Je kunt ook groenten (bv snacktomaatjes) eten als tussendoortje én bij de lunch.

Stap 6: Snel aan tafel

Gezonder eten hoeft niet veel tijd te kosten. Door een maaltijdplan te maken voor een hele week en je boodschappen ook voor een week in te slaan, bespaar je tijd en heb je snel een gezonde maaltijd op tafel. Je kunt bv er rekening mee houden als je ’s avonds weinig tijd hebt om te koken i.v.m. sporten of wanneer je later thuiskomt van je werk omdat je nog een late vergadering hebt die dag.

Stap 7: Lunch is meer dan een broodje kaas

Boterhammen in een zakje, een beker ‘soep’ uit de automaat of een vette hap uit de kantine. Dat kan ook anders! Denk eens aan een maaltijdsalade. Tegenwoordig zijn er hele handige bakjes te koop waarmee je je lunch lekvrij mee kunt nemen van huis. Is er een magnetron op je werk? Ook soep kun je dan gemakkelijk meenemen, eventueel in een thermosfles.

Stap 8: Leer van slanke mensen

Heb je alle voorgaande 7 stappen ondernomen? Kijk dan eens wat er veranderd is. Ben je afgevallen of vind je het nog heel moeilijk? Zoek dan begeleiding. Bij Weight & Wellness krijg je persoonlijke coaching, aandacht én resultaat! Maak vandaag nog een afspraak: fit op gewicht én lekker in je vel.

Bovengenoemde stappen worden uitgebreid behandeld tijdens de controle afspraken. Je krijgt tips en recepten: stap voor stap naar een gezonde leefstijl.