Wandel je fit

Wil je graag meer bewegen en je conditie verbeteren, maar wil je geen duur abonnement voor de sportschool? Wil je misschien ook afvallen door meer te bewegen?

Weight & Wellness heeft twee beweegactiviteiten: Sportief wandelen en Nordic Walking.

De voedingscoach van Weight & Wellness is gediplomeerd INWA Nordic Walking instructeur!

 

Sportief wandelen

Het leuke van wandelen is, dat je al weet hoe je dat moet doen. Je hoeft er geen speciale techniek voor leren.

Je kunt afvallen door alleen maar te wandelen, maar dan zul je wel je manier van wandelen moeten aanpassen. Je kunt sneller gaan lopen en je een doel stellen wat je wilt bereiken. Samen met een gezond eetpatroon zul je zeker afvallen.

Wil je meer informatie over sportief wandelen, neem dan contact op. Voor meer informatie kijk ook op www.wandel-je-fit.nl

Nordic Walking

Nordic Walking is ontstaan in Finland. Het verschil met wandelen en Nordic Walking is, dat je met Nordic Walking meer spiergroepen gebruikt én meer calorieën verbrandt: met Nordic Walking wordt vooral vet verbrand: je verbrandt circa 400 kcal per uur. Met sportief wandelen is dat ongeveer 280 kcal.

Nordic Walking biedt veel voordelen:

  • Op bijna elke leeftijd kan Nordic Walking beoefend worden
  • Ook als je niet heel erg fit bent, kun je meedoen
  • Ook met chronische aandoeningen of lichamelijke klachten kun je meedoen
  • Het is goed voor de gezondheid
  • De gewrichten worden tijdens Nordic Walking minder belast
  • De coördinatie wordt getraind
  • Het vermindert de spanning in schouders en nek
  • Nordic Walking geeft bijna geen kans tot blessures
  • Nordic Walking is ook een goede combinatiesport als je bijvoorbeeld al hardloopt of wandelt.

Nordic Walking in Culemborg wordt gesteund door Culemborg Gezond en in Beweging.

Voor meer informatie kijk op www.wandel-je-fit.nl